niedziela, 13 sierpnia 2017

Jestem pod ogromnym wrażeniem

W niedzielnym programie TVP1 "Między ziemią a niebem" brał udział biskup warszawsko-praski abp Henryk Hoser. "Jestem pod ogromnym wrażeniem" - przyznał ordynariusz warszawsko-praski.

Abp Henryk Hoser na zlecenie papieża Franciszka przeprowadził wizytację w Medjugorie aby zbadać sprawę objawień z punktu widzenia duszpasterskiego. Jego raport został wysłany już do Rzymu, udzielił także wstępnej wypowiedzi na temat rezultatów już wcześniej, jednak dopiero teraz zdradził szczegóły misji i swojego doświadczenia.

Na pytanie zadane w studiu odpowiedział, że bardzo pozytywnie przeżył wizytę w Medjugorie. Dodał jednak: "badałem łatwiejszą stronę fenomenu Medjugorie. Mianowicie nie badałem autentyczności objawień, tylko badałem duszpasterstwo, które tam jest rozwijane". Abp Hoser przyznał także: "jestem pod ogromnym wrażeniem ogromnego dynamizmu, ogromnego zasięgu tego duszpasterstwa i jego efektów również". Dla papieskiego wizytatora bardzo ważny był fakt oparcia się na modlitwie i spowiedzi w tym miejscu. "I to bardzo intensywnej modlitwie. Spowiedź i nawrócenie, to jest specjalność Medjugorie" - podkreślił.

Biskup warszawsko-praski wypowiedział się jednak także w sprawach niezwiązanych z duszpasterstwem, ale z objawieniami: "jestem także pod wrażeniem ogromnej dokumentacji, która towarzyszy poznaniu tej rzeczywistości, którą akurat widziałem w czasie pobytu i w czasie moich rozmów - zarówno wśród franciszkanów, jak i czterema tzw. widzącymi. Muszę powiedzieć, że to wszystko jest spójne, a jednocześnie rzeczywiście imponujące niezwykłym rozmachem, nie tylko miejscowym ale i światowym".

Dopytywany o uznanie prawdziwości objawień przyznała: "To się może wydarzyć raczej w krótszym terminie, dlatego, że proces rozeznawania już jest bardzo długi, bardzo kompletny". Podkreślone zostało jednak, że waga Medjugorie będzie niezależna od prawdziwości objawień. Abp Hoser przywołał tu przykład Civitavecchia i L'ile -Bouchard, w których były objawienia prywatne, nie uznane przez Kościół, ale w których rozrasta się kult maryjny. "Zatem myślę, że jest wszystko na dobrej drodze. Tym bardziej, że Medjugorie ma zasięg światowy w tej chwili" - podsumował abp Henryk Hoser.

Na całkowite rozeznanie sprawy przez Watykan przyjdzie więc nam jeszcze trochę poczekać, ale ta relacja wskazuje ciekawy kierunek możliwości rozwoju sprawy Medjugorie.

Autor: MM
Źródło: TVP
15:40 13 sierpnia 2017

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz